Boka möte
close button
DBT-57 (kopia)
Hej! Jag heter Thomas och är Client Executive på DBT.

Redo att ta nästa steg i ditt företagande?

DBT erbjuder finansieringslösningar som hjälper företag att realisera sin innovations- och tillväxtpotential.

Berätta mer om era affärsidéer och tillväxtplaner, så hittar vi tillsammans rätt lösning för er.

DBT-57 (kopia)
Ska vi börja med ditt företag och din e-post?
Vårt företag heter

med organisationsnummer är


Ni når mig på e-postadressen
DBT-57 (kopia)
Trevligt att träffa dig!
Vilken tillväxtmöjlighet står du inför just nu?
DBT-57 (kopia)
Spännande! Hur stort är finansieringsbehovet?
Vi söker finansiering på
belopp
och vi räknar med
att betala tillbaka inom
tid
DBT-57 (kopia)
Tack för din förfrågan !

Vi kommer att höra av oss till dig inom 1-3 arbetsdagar med en plan framåt för att ta tillväxtresa mot nya höjder.
Inför vårt möte kan du även passa på att ladda ned DBTs Toolbox med några enkla kalkyler och modeller som kan hjälpa oss att se samma affärsmöjligheter som du gör.
DBT-57 (kopia)
Toppen! Nu behöver vi bara dina kontaktuppgifter. Fyll i uppgifterna nedan så återkommer vi till dig för att ta nästa steg.
Jag som är kontaktperson heter


Ni kan nå mig på mobilnummer
Låt oss ta ett onlinemöte på 20 minuter.
dbt.seInsikterTre sätt att få nöjda kunder

Tre sätt att få nöjda kunder

När det pratas om företagande är det lätt att glömma bort det allra viktigaste – kunderna. Många företag missar ofta just denna punkt och glömmer bort att nöjda kunder är fantastiska ambassadörer för verksamheten. Och bättre marknadsföring kan man inte få. Men hur gör du då för att få nöjda kunder?

 

Kundnöjdhet är start kopplat till kundens egna förväntningar – överträffa kundens förväntningar heter det. Men om du inte vet vilka förväntningar kunden har, så är det svårt eller nästintill omöjligt att göra kunden nöjd. Hur ska du då veta vad kunden vill ha? Svaret är enkelt – prata med dina kunder. Vad gör dem nöjda? Vad skulle göra dem nöjdare? Vad behöver du göra för att möta deras förväntningar? Många kunder kan ofta mörka att det faktiskt inte är helt nöjda. I dessa samtal är målet att locka fram det – innan deras likgiltighet omvandlas till missnöje.

_P2A9249

Tydlighet och enkelhet vinner alltid i längden. Och om något skulle hända och du får svårt att hålla dina kundlöften – hör då av dig proaktivt till kunden och säg som det är.

Nästa tips är för att få nöjda kunder är minst lika enkelt. Bygg din verksamhet på principen om transparens och proaktivitet i kundinteraktionen. Undvik avtal med för mycket finstilt och asterisker. Tydlighet och enkelhet vinner alltid i längden. Och om något skulle hända och du får svårt att hålla dina kundlöften – hör då av dig proaktivt till kunden och säg som det är. Chansen är mycket större att kunden förstår och har överseende om du är transparent, än om du skulle köra på och hoppas att det funkar ändå. Sådant beteende leder ofta till missnöje. Strutstekniken att köra ned huvudet i sanden har sällan lyfts fram som en vinnande strategi.

 

Slutligen, dela med dig av dina ambitioner och inkludera dina kunder i din affärsutveckling. Var öppen med kunden att du jobbar för att denne ska bli så nöjd att den slutligen vill tipsa andra om dig och ditt företag. På så sätt kan du dra in x antal nya kunder. Då jobbar ni plötsligt som ett team. Du kommer bli förvånad över hur många av dina kunder som kommer vara väldigt välvilligt inställda till att hjälpa dig stärka ditt erbjudande och din verksamhet.

Få DBTs nyhetsbrev.