Boka möte
close button
DBT-57 (kopia)
Hej! Jag heter Thomas och är Client Executive på DBT.

Redo att ta nästa steg i ditt företagande?

DBT erbjuder finansieringslösningar som hjälper företag att realisera sin innovations- och tillväxtpotential.

Berätta mer om era affärsidéer och tillväxtplaner, så hittar vi tillsammans rätt lösning för er.

DBT-57 (kopia)
Ska vi börja med ditt företag och din e-post?
Vårt företag heter

med organisationsnummer är


Ni når mig på e-postadressen
DBT-57 (kopia)
Trevligt att träffa dig!
Vilken tillväxtmöjlighet står du inför just nu?
DBT-57 (kopia)
Spännande! Hur stort är finansieringsbehovet?
Vi söker finansiering på
belopp
och vi räknar med
att betala tillbaka inom
tid
DBT-57 (kopia)
Tack för din förfrågan !

Vi kommer att höra av oss till dig inom 1-3 arbetsdagar med en plan framåt för att ta tillväxtresa mot nya höjder.
Inför vårt möte kan du även passa på att ladda ned DBTs Toolbox med några enkla kalkyler och modeller som kan hjälpa oss att se samma affärsmöjligheter som du gör.
DBT-57 (kopia)
Toppen! Nu behöver vi bara dina kontaktuppgifter. Fyll i uppgifterna nedan så återkommer vi till dig för att ta nästa steg.
Jag som är kontaktperson heter


Ni kan nå mig på mobilnummer
Låt oss ta ett onlinemöte på 20 minuter.
dbt.seInsikterTre sätt att få nöjda kunder

Tre sätt att få nöjda kunder

När man pratar om företagande är det lätt att glömma bort det viktigaste: Kunderna. Tyvärr missar alltför många företag just på denna punkt. Det verkar som att det glömt att nöjda kunder är fantastiska ambassadörer för verksamheten. Bättre och (kostnadseffektivare…) marknadsföring kan man inte få.

Hur blir då kunderna nöjda? Kundens nöjdhet är starkt koppat till kundens förväntningar. Överträffa kundens förväntningar heter det. Men om man inte vet vad som är förväntan kan man ju omöjligtvis göra kunden nöjd. Hur ska man då veta vad kunden vill ha? Svaret på det är enkelt; prata med dina kunder. Vad gör dem nöjda? Vad skulle göra dem nöjdare? Vad behöver du ändra för att uppfylla det? Många kunder mörkar att de faktiskt inte är helt nöjda. I de här samtalen kan du locka fram det – innan deras likgiltighet förvandlas till missnöje.

Det andra knepet för nöjda kunder är minst lika enkelt. Bygg din verksamhet på principen om transparens och proaktivitet i kundinteraktionen. Undvik avtal med finstilt och asterisker. Tydlighet och enkelhet vinner i längden. Och skulle det trassla till sig och du får svårt att hålla ditt kundlöfte – hör då av dig proaktivt till kunden och säg som det är. Chansen är mycket större att kunden förstår och har överseende än om du kör på, blir sen och hoppas att det funkar ändå. Det beteendet leder oftare till missnöje. Strutstekniken med att köra huvudet ner i sanden har sällan lyfts fram som en vinnande strategi.

Slutligen, dela med dig av dina ambitioner och inkludera dina kunder i din affärsutveckling. Säg till kunden att du kämpar för att hen ska bli så nöjd att hen tipsar om dig och drar in x antal nya kunder. Då jobbar ni plötsligt i team. Du kommer bli förvånad över hur många av dina kunder som kommer vara väldigt välvilligt inställda till att hjälpa dig stärka ditt erbjudande och din verksamhet.

Få DBTs nyhetsbrev.