Varje företag har sin egen historia – många börjar med en spontan idéskiss. Serien Napkin Stories är just en hyllning till alla de idéer som tagit sig från en diffus sketch på en servett till att ha utvecklats till starka tillväxtföretag. Första delen släpps fredag den 20 augusti.

I vår nya serie och podcast Napkin Stories kommer ni få träffa flera spännande entreprenörer och höra deras berättelser. Det är samtal med entreprenörer om innovation och bolagsbyggnad med fokus på utvecklingsresan – alla de omvärderingar som gjorts, misslyckande som lett till lärdom, drivkrafterna som ligger bakom och de framgångar som firats i det idoga arbetet att förverkliga den initiala idéen. Med Napkin Stories vill vi fånga berättelser om entreprenörers drömmar, driv och passion som går bortom själva bolaget affär. Genom denna serie vill vi inspirera andra att ge liv till sin egen Napkin Story.

 

”Undrar vad som händer om man köper två containrar med moppar och försöker sälja dem”

 

- Rickard Bröms - VD och grundare av Vässla

 

 

 

I början av juni gav vi oss ut till Skeppsholmen i Stockholm för att spela in det första avsnittet av Napkin Stories. Där träffade vi Rickard Bröms - VD och grundare av Vässla AB. Rickard berättar om hur frustrationen över långa pendlingstider ledde till att han beställde hem två containrar med elmoppar och sedan startade Vässla. Vi pratade även om modet som krävs av en entreprenör, hur micro mobility kommer påverka framtidens städer och varför Vässlas nästa kontor kommer vara på Ibiza, och mycket mer.

Vill du dela med dig av din Napkin Story och förgylla vår serie DBT Napkin Stories? 

Börja med att boka en digital kaffe med oss.